Сьогодні на уроці


TEST (PRESENT SIMPLE)
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScuYKqXgX3uVQcZYRFrzOdwADHZwQ6ykSxjJn2x19IagjUF-Q/viewform?usp=sf_link

Опис системи (досвіду) роботи
учителя англійської мови
Нетішинської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів №1
Гусар Ольги Василівни





Учитель готується до найкращого уроку все життя…
                                                              В.Сухомлинський






Мета сучасної освіти – просто навчити жити, навчити працювати, навчити спілкуватися й бути готовим до постійного навчання й самовдосконалення.
                                                                                             Ж.Делор
  

Сьогодні вивчення іноземних мов є невід'ємним компонентом освіти. Хороше, міцне знання іноземної мови – один із складників особистості, готової до міжнаціонального спілкування. Останнім часом англійська мова міцно ввійшла у наше життя. Значення англійської мови в сучасному світі настільки велике, що її знання не є привілеєм і розкішшю. З раннього дитинства та упродовж усього життя люди запам’ятовують нові терміни, значення, діалекти, а у багатонаціональному середовищі можуть вивчати більше ніж одну мову. Ще донедавна англійська мова сприймалася всіма як іноземна. Але з плином часу роль англійської мови зросла настільки, що тепер вона вважається в усьому світі міжнародною. Англійська мова – це мова телебачення, комп’ютера, Інтернету, це можливість розширення свого кругозору.
Основне завдання іноземної мови - сприяти в оволодінні учнями уміннями і навичками спілкування в усній і писемній формах відповідно до мотивів, цілей і соціальних норм мовленнєвої поведінки у типових сферах і ситуаціях.
Часто діти запитують: “А для чого вчити іноземну мову?” Питання для них зовсім природне і просте, але дуже складне для того, кому його ставлять. Відповідь на нього повинен дати урок. Сьогодні перед вчителем англійської мови постає нелегке питання: як зробити, щоб урок був цікавим для учнів, щоб розкрив їх творчий потенціал особистості, поставив її в ситуацію самостійного пошуку, сприяв розширенню кругозору, забезпечив використання знань з інших предметів на практиці.
Щоб наблизити навчальну ситуацію на уроці до сучасного життя і разом з цим зацікавити учнів до вивчення англійської мови, я у своїй практиці намагаюся впроваджувати інноваційні методи та технології, а зокрема:
· Інформаційно-комунікативні технології
· Метод проекту
· Інтерактивні технології
· Ігрові прийоми
Як відомо, інформаційні технології настільки поширені у сучасному світі, що інколи ми дуже ніяково почуваємося, коли змушені відповісти, що у нас немає електронної пошти або щось на кшталт цього. Електронна пошта, CD-ROM, Інтернет, комп’ютеризоване викладання мов, телеконференції – все це можна й потрібно застосовувати задля покращення безперервного процесу викладання іноземних мов. З появою комп’ютерів навчання стало більш наочним. Ми отримали необмежені можливості у виборі відео, пісень.
Отож, я намагаюся залучати учнів до створення власних презентацій. Самостійна творча робота зі створення комп`ютерних презентацій розширює запас активної лексики професійного спілкування. Учні самостійно вчаться знаходити цікаву інформацію з даної теми, для цього користуються Інтернетом. Це дуже захоплює учнів, адже кожен намагається показати щось нове, цікаве.
Використання інноваційних технологій на уроці іноземної мови стимулює вивчення мови, вчить учнів мислити, дає їм змогу вільно розмірковувати, розвиває впевненість у собі, підвищує розумову і творчу активність учнів.
Проект – це модель творчого мислення та прийняття рішень. Початок проектної діяльності школярів зазвичай дуже простий - те, що має безпосереднє значення для кожного з них, наприклад «Портрет письменника», «Путівник по країні", включаючи, такі найпростіші як «Генеалогічне древо» (Family Tree), «Школа майбутнього» або «Екскурсія по школі», «Будинок моєї мрії» та інші. (5-6 класи). У дітей має створиться враження, що англійська мова - це розвага, колір, діяльність, задоволення.
На старшому етапі навчання учні, безумовно, більш усвідомлено, більш творчо підходять до створення проектів: “English Cuisine”, “My Future Plans”, “Three Generations”, “My Future Profession” “Ukraine in the World” та інші. А теми, запропоновані учням 5-8 класів, враховували насамперед їхні інтереси й проблеми як: "Sport in my life", "The teachers of my dream"; "My family", "Food", "My hobby", "TV in my life” та багато інших. Такі проекти готуються як індивідуально, так і групою бажаючих учнів.
Дуже сучасна і захоплююча форма роботи - складання різних колажів: наприклад: «Я і мої батьки», «Ми і музика», «Збережемо нашу природу».
Використання елементів інтерактивного навчання відбувається практично на кожному уроці незалежно від теми та класу. Наприклад, при введенні нової лексики часто використовую метод «мозкового штурму». Діти називають слова, які асоціюються з даною темою, слова записуються на дошці (йде повторення лексики з теми з метою подальшого розширення лексичного запасу).
Використання рольової гри допомагає спілкуванню, сприяє передачі накопиченого досвіду, одержанню нових знань, правильній оцінці вчинків, розвитку комунікативних навичок людини, її сприйняття, пам'яті, мислення, уяви, емоцій, таких рис, як робота у команді, активність, дисциплінованість, спостережливість, уважність. Крім того, що рольові ігри мають величезну методичну цінність, вони просто цікаві як учителю, так і учню. Звісно, у середній школі ми не так часто користуємося даним методом, але все ж він має своє місце. Наприклад, тема уроку:« У супермаркеті» (6 клас) - це чудова можливість використати рольову гру, а для учнів цікаво побувати у ролі продавця та покупця, особливо коли, до того ж, є наявна атрибутика: іграшковий касовий апарат, гроші, корзина для покупок та самий товар.
Державний стандарт освіти передбачає оволодіння учнями комунікативною компетенцією. Що ж вона охоплює? Комунікативна компетенція включає в себе 3 аспекти: мовленнєва, мовна та соціокультурна. Соціокультурна компетенція передбачає “знайомство тих, хто навчається, з національно-культурною специфікою мовленнєвої поведінки і здатністю користуватися елементами соціокультурного контексту, релевантними для породження і сприйняття мовлення з точки зору носіїв мови. Ці елементи – звичаї, правила, норми, соціальні умовності, ритуали, соціальні стереотипи, країнознавчі знання та ін..”( Томахин Г.Д.) Саме тому я обрала методичну тему «Розвиток соціокультурної компетенції на уроках англійської мови». Це є досить цікаво, адже соціокультурний аспект присутній на кожному уроці і він є невід’ємним компонентом.
Переконана в тому, що процес здобуття міжкультурної освіти – це нескінченний процес, тому не слід забувати про величезні можливості позакласної роботи з англійської мови, яку проводить кожен учитель. Різноманітні конкурси, вікторини, виставки творчих робіт учнів та стінних газет, вечори та театралізовані постановки - всі ці та інші види роботи долучають дітей до багатства культури іншої країни в широкому розумінні цього слова. Для мене проявом моєї активності у позакласній роботі є керівництвом шкільним євроклубом «Esperanto». Основна мета – це формування у школярів доброзичливого і зацікавленого ставлення до анг-ломовних країн та країн Європейського союзу, їхньої культури і народу. Ми приймаємо участь у тижні іноземних мов, проводимо День Європи та День Європейських мов в Україні.
В підготовці до уроків я використовую навчальні посібники: Верба Л.Г. «Граматика англійської мови», Голіцинський Ю.Б. «Граматика: збірник вправ», Павліченко О.М. «Методичний посібник для вчителя до зошита з граматики», Євчук Оксана, Доценко Ірина «Usage Tests», «TOEFL preparation guide with optional essay section», Raymond Merphy «English Grammar in Use», Martin Hewings «Advance in Use», Барбара Сціборовська, Йоанна Зараньська «Let’s play grammar. Англійська граматика для загальноосвітньої школи», Міляда Краєвська «Let’s learn grammar. Граматика англійської мови для учнів загальноосвітніх шкіл» та іншими. Користуюся двомовними словниками, а також тлумачним словником «Oxford Wordpower Dictionary». Також користуюсь фаховою літературою: науково-методичні журнали «Іноземні мови», «Англійська мова та література» та газети «English», «Digest». Роботу планую відповідно до Типового навчального плану, плану роботи навчального закладу. Під час роботи користуюся нормативними документами та методичними рекомендаціями: «Пояснювальна записка», «Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів», «Нова інструкція з введення класного журналу 5-11(12) класів загальноосвітніх навчальних закладів».
За даний період роботи у школі я пройшла курси підвищення кваліфікації, у 2014-2015 навчальному році атестувалася і отримала кваліфікаційну категорію спеціаліста І категорії. В 2010- 2011 навчальному році пройшла курси Intel «Навчання для майбутнього», а також отримала сертифікат про проходження курсу за програмою «Партнерство у навчанні», 2014 – рік проходження оновленого очного курсу за програмою INTEL «Навчання для майбутнього» (версія 10.1).
За період роботи мої учні мали досягнення в ІІ (міському) та ІІІ (обласному) етапах олімпіади з англійської мови:
2010-2011 Черняк Анастасія (І місце)
Тарановська Каріна (ІІІ місце)
2011-2012 Черняк Анастасія ІІ місце (міський рівень), ІІ місце (обласний рівень)
2013-2014 Мельник Вікторія (ІІ місце)
2014-2015 Котов Євгеній (ІІ місце)
Робота вчителя іноземної мови надзвичайно цікава і різноманітна, адже щодня потрібно познайомити дітей із чимось новим, зробити їм якийсь сюрприз, отже, і для мене особисто кожний день приносить нові знання. Вдосконалююсь разом зі своїми дітьми.

Комментариев нет:

Отправить комментарий